De advocatuur als onderneming

De advocatuur als onderneming
  • Author(s): Willem Hengeveld, Anna Posthumus Meyjes, Scipio van der Stoel, Cindy de la Fuente, Hans Schuurman, Beatrijs van Selm, Anne-Marie Brueren, Martine Brouwer-'t Hart, Eva Peeters, Marjan Hermkes-van Ham, Edwin Weller, Elodie van Sytzama, Han Mesters, Anne-Laure Losseau en Marijn Rooijmans
  • Editorial board: Willem Hengeveld
  • ISBN Book: 978-94-6290-728-7, #2 edition
  • ISBN E-Book: 978-94-6094-517-5, #2 edition
  • Year of publication: 2020
  • Product specifications

Downloads

Table of content
€ 59,00
Product in stock
Delivery in 1 - 3 days (The Netherlands)
€ 59,00
Readily available
  • Free shipping from € 50 for domestic orders
  • 14-day right of withdrawal
  • Leading authors

Full description

De advocatuur moet op veel fronten professionaliseren en moderniseren. Een duidelijke en een realistische strategie is een allereerste vereiste. De eisen van deze en de komende tijd verlangen dat een advocatenkantoor, onafhankelijk van de omvang, als een professionele en moderne onderneming wordt gedreven, wil het toekomstbestendig zijn.

Om als advocatenkantoor toekomstbestendig te zijn is het cruciaal om de bedrijfsvoering te professionaliseren. Denk daarbij aan zaken zoals de dagelijkse leiding, ICT, automatisering van processen, legal project management, strategie met betrekking tot pricing, marketing en business development, compliance-eisen die steeds belangrijker worden en last but zeker not least, personeelsbeleid; doorgaans zaken waar advocaten wel een mening over hebben, maar niet altijd verstand van. Wil een kantoor in een zwaar concurrerende en veranderende markt structureel boven het maaiveld uitsteken, dan moeten deze zaken modern en goed geregeld zijn.

In dit boek worden stapsgewijs de verschillende aspecten doorlopen die kunnen leiden tot een deugdelijke aan de huidige tijd aangepaste strategie en daarop gebaseerde exploitatie van het kantoor. Het boek geeft een handleiding hoe een praktijk op te bouwen, deze te onderhouden en winstgevend te exploiteren.

In deze tweede herziene druk is een aantal hoofdstukken toegevoegd. Daarnaast zijn de bestaande hoofdstukken herzien en uitgebreid.

Product specifications

Author(s) Willem Hengeveld, Anna Posthumus Meyjes, Scipio van der Stoel, Cindy de la Fuente, Hans Schuurman, Beatrijs van Selm, Anne-Marie Brueren, Martine Brouwer-'t Hart, Eva Peeters, Marjan Hermkes-van Ham, Edwin Weller, Elodie van Sytzama, Han Mesters, Anne-Laure Losseau en Marijn Rooijmans
Editorial board Willem Hengeveld
ISBN Book 978-94-6290-728-7,#2 edition
ISBN E-Book 978-94-6094-517-5,#2 edition
Publication date 30 januari 2020
Number of pages 410 Pages
Brand Boom juridisch
Subject(s) Algemeen
Language Dutch

Also interesting

Wetgeving Jeugdrecht
  • J. uit Beijerse
Wetgeving internationaal privaatrecht 2020/2021
  • F. Ibili, M.W.F. Bosters en B.F.P. Lhoëst
Uitleg van de Grondwet
  • Ernst Hirsch Ballin, Eric Janse de Jonge en Gert-Jan Leenknegt
Seksueel misbruik en aangiftebereidheid binnen de gemeenschap van Jehova’s getuigen
  • Kees van den Bos, Marie-Jeanne Schiffelers, Michèlle Bal, Hilke Grootelaar, Isa Bertram en Amarins Jansma
Erfrecht in het IPR
  • Prof. mr. A.L.G.A. Stille
Pignus nominis
  • Jeannette Smit