Integriteit in de zakelijke advocatuur

Integriteit in de zakelijke advocatuur
  • Normenkader en praktijk
  • Editorial board: Jonathan E. Soeharno, Emilie van Rijckevorsel-Teeuwen en Jan Loorbach
  • ISBN Book: 978-94-6212-721-0, #1 edition
  • ISBN E-Book: 978-94-0011-180-6, #1 edition
  • Year of publication: 2022
  • Product specifications

Downloads

Table of content
€ 58,00
Product in stock
Delivery in 1 - 3 business days (The Netherlands)
Due to an especially busy period for our suppliers and postal services, your order can arrive a bit later. Our apologies for any inconvenience.
€ 58,00
Readily available
  • Free shipping from € 50 for domestic orders
  • 14-day right of return
  • Leading authors

Full description

De zakelijke advocatuur – niet te beperken tot Zuidas-kantoren – beslaat ongeveer een derde van de Nederlandse balie. Toch is er niet eerder een werk verschenen dat ziet op relevante integriteitsvragen zoals: Hoe om te gaan met een rechtspersoon als cliënt? Welke verantwoordelijkheden heeft een kantoor als werkgever?
Hoe samenwerkingsverbanden met notarissen of fiscalisten vorm te geven? Wat kan wel en niet bij interne onderzoeken? Hoe om te gaan met grensoverschrijdend gedragsrecht?

Deze bundel beoogt geen ethics washing, maar wil de binnen de zakelijke advocatuur bestaande kennis over gedragsrecht, beroepsethiek en integriteit in kaart brengen, met als doel integriteitsversterking. Ook hoopt de bundel bij te dragen aan de bredere discussie over (het toezicht op en de waarborging van) integriteit in de zakelijke advocatuur. Daartoe zijn hoofdstukken opgenomen die zien op meer algemene onderwerpen zoals inclusiviteit en diversiteit, vragen rondom social justice, integraal integriteitmanagement en de opleiding van stagiaires.

De bijdragen zijn relevant voor iedere advocaat die werkzaam is of wil zijn in de zakelijke advocatuur, voor tuchtrechters, toezichthouders en geïnteresseerden.

Product specifications

Editorial board Jonathan E. Soeharno, Emilie van Rijckevorsel-Teeuwen en Jan Loorbach
ISBN Book 978-94-6212-721-0,#1 edition
ISBN E-Book 978-94-0011-180-6,#1 edition
Publication date 6 oktober 2022
Number of pages 323 Pages
Brand Boom juridisch
Subject(s) Algemeen
Language Dutch

Also interesting