Sociale media, delictgedrag & communicatie

Sociale media, delictgedrag & communicatie
  • Op zoek naar de ‘Buzz’ bij plegers van high impact crimes
  • Author(s): Hans Moors, Ben Rovers en Nicole Bouman
  • ISBN Book: 978-94-6236-948-1, #1 edition
  • ISBN E-Book: 978-94-6274-512-4, #1 edition
  • Year of publication: 2019
  • Product specifications

Downloads

Table of content
€ 34,00
Product in stock
Delivery in 1 - 3 days (The Netherlands)
Due to an especially busy period for our suppliers and postal services, your order can arrive a bit later. Our apologies for any inconvenience.
€ 34,00
Readily available
  • Free shipping from € 50 for domestic orders
  • 14-day right of return
  • Leading authors

Full description

Media-uitingen over illegaal of crimineel gedrag kunnen grootschalige en heftige reacties losmaken. Via sociale media verspreidt content zich in razend tempo. Media en criminaliteit zijn geen werelden apart. Criminaliteit maakt deel uit van de dynamiek van de Risikogesellschaft. Mensen definiëren met behulp van (sociale) media steeds opnieuw wat criminaliteit is en hoe criminaliteit wordt ervaren.

Dit boek gaat over de invloed van media-uitingen op het delict gedrag van plegers van high impact crimes: overvallers, straatrovers, inbrekers en geweldplegers. Er is weinig bekend over hoe specifieke groepen criminelen naar (sociale) media kijken. Wat vinden ze interessant? Met wie delen ze welke content – en waarom? Hoe werkt dat precies?

Beleidsmakers weten dat enkel repressie weinig doet. Om high impact crimes te bestrijden zijn aanvullende strategieën nodig, zoals een persoonsgerichteaanpak of slimme beïnvloeding van (potentiële) daders via (sociale) media. Daarom biedt dit boek niet alleen wetenschappers, beleidsmakers en eerstelijnsprofessionals, maar ook communicatieadviseurs in de veiligheidszorg een eigenzinnige analyse en een prikkelend handelingsperspectief.

Information about the author(s)

Hans Moors is partner en senior onderzoeker bij advies- en onderzoeksbureau EMMA, Experts in Media en Maatschappij.

Ben Rovers is oprichter van onderzoeksbureau BTVO en werkte als senior onderzoeker, adviseur en docent bij verschillende wetenschappelijke instellingen.

Nicole Bouman werkt als junior onderzoeker bij advies- en onderzoeksbureau EMMA, Experts in Media en Maatschappij.

Product specifications

Author(s) Hans Moors, Ben Rovers en Nicole Bouman
ISBN Book 978-94-6236-948-1,#1 edition
ISBN E-Book 978-94-6274-512-4,#1 edition
Publication date 8 mei 2019
Number of pages 144 Pages
Brand Boom criminologie
Subject(s) Criminologie
Language Dutch

Also interesting

Aanpak georganiseerde drugscriminaliteit
  • Manja Abraham, Bram van Dijk, Daniel Hofstra en Toine Spapens
Methoden en Technieken van Onderzoek in de Criminologie
  • C.C.J.H. Bijleveld en V.R. van der Geest
Multivariate analyse
  • C.C.J.H. Bijleveld, J.J.F. Commandeur en C.J.W. van den Berg