Veelgestelde vragen


Algemeen

Bestellen en bezorging

  • Wat is de levertijd van fysieke boeken?
    Nederland: 1-3 werkdagen
    Europese Unie: 12 werkdagen
    Wereld: 21 werkdagen

    Van een aantal boeken kan de levertijd iets langer zijn. Dit wordt aangegeven bij uw bestelling. Internationale levertijden verschillen van land tot land en zijn niet alleen afhankelijk van de afstand tot bestemming, maar tevens van de tijd dat het de douane in het land van bestemming kost om het pakket te verwerken. Normaliter worden bestelling in de Europese Unie binnen ongeveer 12 werkdagen geleverd en in de rest van de wereld binnen 21 werkdagen.

    Alle bestellingen worden verzonden met track & trace code. Deze code krijgt u per e-mail toegestuurd. Indien u een account heeft aangemaakt, vindt u de code ook bij de bestelinformatie in uw account.

    Indien uw bestelling buiten Nederland wordt bezorgd, zorg dat u gereed bent om uw import heffingen direct te voldoen aan de bezorgdienst (FedEx) bij aflevering, dit om vertragingen bij de bezorging te voorkomen. In het geval dat u uw product niet binnen de levertijden als boven aangegeven hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via klantenservice@boomdenhaag.nl.
  • Wat is de levertijd van digitale producten?
    Digitale producten worden altijd direct geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact met ons op via klantenservice@boomdenhaag.nl. We zullen u dan zo spoedig mogelijk helpen.
  • Wat zijn de verzendkosten?

    In Nederland betaalt u voor bestellingen vanaf € 50,00 geen verzendkosten. Voor bestelling van onder de 50 euro bedragen de verzendkosten € 2,95.

    Buiten Nederland worden de verzendkosten op basis van het gewicht van uw bestelling bepaald.

  • Bezorging
    U kunt uw bestelling volgen via uw account. Zodra uw bestelling verzonden is, vindt u hier de track & trace code om uw bestelling te volgen
  • Invoer- of douanerechten
    Buiten de EU kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u voor deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Betaling

Retourneren

  • Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Op het moment dat we uw retourzending hebben ontvangen en geaccepteerd, zullen we het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten. Het bedrag staat binnen enkele dagen, doch uiterlijk binnen 30 dagen na verwerking van het retour op uw rekening.
  • Kan ik producten retourneren?
    Met uitzondering van digitale boeken en abonnementen kunt u de bij Boom uitgevers Den Haag gekochte producten, zonder opgave van reden, binnen 14 dagen na ontvangst retourneren (herroepingsrecht). De verzendkosten voor de retournering zijn voor rekening van de klant. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
    - waarop het artikel in uw bezit is;
    - bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop u het laatste artikel hebt ontvangen.

    U maakt gebruik van het herroepingsrecht door contact op te nemen met klantenservice@boomdenhaag.nl voor een retourformulier. Vermeld in uw e-mailbericht het factuurnummer, de titel, het ISBN en het aantal exemplaren dat u wilt retourneren. Indien u een account heeft aangemaakt, vindt u het retourformulier in uw account onder 'Bestellingen en producten'. U kunt het artikel alleen terugsturen als het artikel compleet is in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking. Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet uw eventuele betaalverplichting. U zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Heeft u de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug. Het bedrag staat binnen enkele dagen, doch uiterlijk binnen 30 dagen na verwerking van het retour op uw rekening.

    Hebt u de bestelling geplaatst via een andere boekhandel of webshop? Dan zal u met deze boekhandel het retourtraject moeten afhandelen.

E-books

  • Hoe bestel ik een e-book?
    Een e-book bestelt u gemakkelijk en snel, net zoals een fysiek boek. Na betaling ontvangt u van ons per e-mail een downloadlink om het e-book te downloaden.
  • Welk formaat e-books kan ik kopen bij Boom uitgevers Den Haag?
    Boom Basics koopt u in het formaat epub 3.0, alle andere uitgaven zijn alleen beschikbaar als ePDF. Een e-book dat besteld wordt via onze website, wordt voorzien van een watermerkbeveiliging.
  • Wat is een watermerkbeveiliging?
    Een e-book dat besteld wordt via onze website, wordt voorzien van een watermerkbeveiliging. Het digitale watermerk bevat zichtbaar én onzichtbaar uw persoonlijke gegevens. Misbruik wordt altijd gemeld bij Stichting Brein. Kijk voor meer informatie op de website van Stichting Brein.
  • De bestandsnaam van een e-book is ePub of ePDF. Wat zijn ePub en ePDF?
    Een ePub of ePDF is een bestandsformaat dat gelezen kan worden op de meeste e-readers, tablets en smartphones. Bij een ePub past de tekst van het bestand zich automatisch aan aan de schermgrootte van het apparaat waarop u het boek leest. Bij een ePDF wordt de paginagrootte automatisch aangepast aan de schermgrootte.
  • Hoe lees ik een e-book op mijn PC?
    Een ePub kunt u op uw PC openen met één van de volgende programma’s:
    • Adobe Digital Editions 
    • Calibre E-book management 
    • iBooks - Mobipocket eBook Reader 
    • Kindle for PC 
    • Sony Reader Library 
    • Sigil 
    Een ePDF kunt u op uw PC openen met de gratis PDF reader Adobe Acrobat Reader of op uw Mac in de Voorvertoning functie.
  • Kan ik een e-book ook printen?
    Nee, de e-books zijn beveiligd met een watermerkbeveiling en kunnen niet geprint worden.

Reacties en klachten

  • Ik heb een fout ontdekt in een uitgave. Waar kan ik deze fout melden?
    Wij doen ons uiterste best om een kwalitatief hoogwaardig product te leveren. Mocht u toch een fout tegenkomen, geef ons dan de kans om ons product te verbeteren. Meld deze fout via klantenservice@boomdenhaag.nl.
  • De activeringscode in het boek is al gebruikt. Wat nu?
    Per exemplaar wordt één unieke code gedrukt in het boek. Met deze code kan een persoonlijk account aangemaakt worden, deze code kan maximaal één keer geactiveerd worden. Het daarmee aangemaakte account is voor beperkte periode geldig (2 tot 5 jaar, afhankelijk van de uitgave). Bij het doorverkopen van het boek verwachten we dat de verkoper aangeeft of de code in gebruik is genomen door hem/haar. Zo wordt duidelijk of het bijbehorende digitale materiaal bij de koop is inbegrepen. Indien de code al in gebruik is genomen, was het digitale materiaal dus niet bij de doorverkoop inbegrepen.
  • Ik heb een beschadigd boek ontvangen. Wat nu?
    Als u de bestelling hebt geplaatst via www.boomdenhaag.nl, dan dient u contact op te nemen met onze administratie via tel. 070-3307033 of klantenservice@boomdenhaag.nl. Hebt u de bestelling geplaatst via een andere boekhandel of webshop? Dan kunt u met deze boekhandel contact opnemen.

Abonnementen

  • Ik wil een adreswijziging doorgeven voor mijn abonnement.
    Adreswijzigingen dienen schriftelijk (per e-mail of brief) aan ons te worden doorgegeven. U kunt uw adreswijziging doorgeven via klantenservice@boomdenhaag.nl. Wij zullen het adres voor u aanpassen in onze administratie. 
  • Ik heb geen online toegang meer tot mijn abonnement.
    U kunt via de inlogpagina van uw abonnementsproduct ten alle tijden een nieuw wachtwoord opvragen met het bij ons bekende e-mailadres.

    Voor overige vragen over online toegang tot uw abonnement neemt u contact op met klantenservice@boomdenhaag.nl. Geef hierbij uw abonnementsnummer, de naam van de abonnee en het e-mailadres voor dit abonnement door. Uw abonnementsnummer begint altijd met de letters ABO, gevolgd door een aantal cijfers. Beschikt u niet over deze gegevens? Geef dan uw adresgegevens en de naam van de abonnee door.
  • Ik wil mijn abonnement opzeggen.
    U kunt uw opzegging doorgeven via klantenservice@boomdenhaag.nl. U kunt uw abonnement na afloop van het eerste abonnementsjaar maandelijks opzeggen. Opzeggingen dienen schriftelijk (per e-mail of brief) aan ons te worden doorgegeven.