De advocatuur als onderneming

De advocatuur als onderneming
  • Een gids voor de succesvolle en winstgevende exploitatie van een advocatenkantoor
  • Auteur(s): Han Mesters, Willem Hengeveld, Marijn Rooymans, Elodie van Sytzama, Hans Schuurman, Martine Brouwer -'t Hart, Anne-Marie Brueren, Anne-Laure Losseau, Floor Blindenlach-Driessen, Marjan Hermkes-van Ham, Eva Peters, Beatrijs van Selm, Maurits Fornier, Edwin Weller, Annemiek Louwrier en Scipio van der Stoel
  • Redactie: Willem Hengeveld
  • ISBN Boek: 978-94-6212-706-7, 3e druk
  • ISBN E-Book: 978-94-0011-161-5, 3e druk
  • Jaar van uitgave: 2022
  • Bekijk alle specificaties

Downloads

Inhoudsopgave
€ 67,50
Product is op voorraad
Levertijd 1 - 3 werkdagen (Nederland)
Wegens drukte bij onze leveranciers en vervoerders kunnen bestellingen een langere levertijd hebben. Onze excuses.
€ 67,50
Direct leverbaar
  • Gratis verzending vanaf € 50
  • 14 dagen bedenktijd
  • Toonaangevende auteurs

Volledige beschrijving

De advocatuur moet op veel fronten professionaliseren en moderniseren. Een duidelijke en realistische strategie is een allereerste vereiste: niet slechts een kortetermijnplan, maar op basis van een langetermijnvisie. De eisen van deze en de komende tijd verlangen dat een advocatenkantoor, onafhankelijk van de omvang, als een professionele en moderne onderneming wordt gedreven, wil het toekomstbestendig zijn. Innovatie en efficiëntie zijn hierbij belangrijke kernwoorden.

Om als advocatenkantoor toekomstbestendig te zijn is het cruciaal om de bedrijfsvoering te professionaliseren. Denk daarbij aan zaken zoals het bestuur en de dagelijkse leiding, ICT, automatisering van processen, legal project management, pricing, marketing en business development, compliance-eisen die steeds belangrijker worden en ‘last but not least’, personeelsbeleid; doorgaans zaken waar advocaten wel een mening over, maar niet altijd verstand van hebben. Wil een kantoor in een zwaar concurrerende en veranderende markt structureel boven het maaiveld uitsteken, dan moeten deze zaken modern en goed geregeld zijn. Advocaten zullen anders dan in het verleden veel meer vanuit het perspectief van hun cliënt hun kantoor moeten exploiteren.

In dit boek worden stapsgewijs de verschillende aspecten doorlopen die kunnen leiden tot een deugdelijke, aan de huidige tijd aangepaste strategie en daarop gebaseerde exploitatie van het kantoor. Het boek geeft een handleiding hoe een praktijk op te bouwen, deze te onderhouden en blijvend winstgevend te exploiteren. Daarnaast komen in het boek ook enkele General Counsels aan het woord over het onderwerp ‘Wat wil de klant?’.

Van dit product zijn nog geen reviews beschikbaar.

Productspecificaties

Auteur(s) Han Mesters, Willem Hengeveld, Marijn Rooymans, Elodie van Sytzama, Hans Schuurman, Martine Brouwer -'t Hart, Anne-Marie Brueren, Anne-Laure Losseau, Floor Blindenlach-Driessen, Marjan Hermkes-van Ham, Eva Peters, Beatrijs van Selm, Maurits Fornier, Edwin Weller, Annemiek Louwrier en Scipio van der Stoel
Redactie Willem Hengeveld
ISBN Boek 978-94-6212-706-7,3e druk
ISBN E-Book 978-94-0011-161-5,3e druk
Verschenen 24 augustus 2022
Aantal pagina's 568 pagina's
Merk Boom juridisch
Onderwerp(en) Algemeen
Taal Nederlands

Ook interessant

Integriteit in de zakelijke advocatuur
  • Jonathan E. Soeharno, Emilie van Rijckevorsel-Teeuwen en Jan Loorbach
Tekstuitgave Privacyverordening & UAVG
  • Jan Berkvens en Cathérine Jakimowicz
Togadragers in de rechtsstaat
  • E. Bauw, D.J.B. de Wolff, M.E. de Meijer en M. Westerveld
Transparantie in de blockchain
  • Jurgen Goossens en Charlotte van Oirsouw
Recht: een introductie
  • Parviz Samim en Amber Bolk